repjegy.hu
A BIG FISH és a repjegy.hu júniusban kezdett együttműködni annak érdekében, hogy a repjegy.hu felhasználói minél könnyebben megtalálhassák a számukra legkedvezőbb ajánlatokat. A célunk az volt, hogy olyan fejlesztési javaslatokat tegyünk, amik a repjegy.hu konverziós arányát növelni tudják, és a repjegyek böngészését minél átláthatóbbá és felhasználóbarátabbá teszik.
Az elemzés
A júniusi UX elemzésünk alapján egyértelmű volt, hogy a repjegy.hu oldala a felhasználói követelményeknek megfelel, a felhasználók semmilyen akadályba nem ütköztek a használata során. Azonban az elemzés rámutatott néhány fejleszthető pontra, amiknek a bevezetésével a konverziós arány, a vásárlást befejezők és az elégedett vásárlók száma növekedhet.
A hőtérképes elemzésekből látható volt, hogy a repjegy.hu keresőfelülete az oldal legtöbbet használt funkciója, ezért a javaslatok nagy része ennek fejlesztésére összpontosult.
A kereső algoritmusait, illetve a városra és országokra történő keresés problémáira a fenti kép hívja fel a figyelmét: a felhasználó az ausztrál Sidney-be szeretett volna utazni, de a kereső csak amerikai, ugyanilyen nevű városokat ajánlott fel neki.
A Google Analytics adatai alapján jól látható volt, hogy a “rugalmas utazási dátumok” funkció asztali gépeken egy sokat használt, kedvelt funkció volt – mobilon azonban helyhiány miatt nem került megjelenítésre. Mivel a repjegy.hu felhasználóinak több, mint 44 százaléka mobileszközről használja az oldalt, őket ettől a lehetőségtől megfosztani azt jelenthette, hogy sokan nem találnak maguknak az oldalon megfelelő jegyet.
Az elemzés során az akciók jobb kiemelésére, illetve a találati oldal megfelelőbb vizuális hangsúlyozására is kitértünk.
Javasolt fejlesztések
A rugalmas utazási dátumok mobilos megjelenése egyértelmű prioritás volt, mint ahogy a kereső hangsúlyosabbá tétele, és a annak dobozainak (úticélok beírása, dátumválasztó) kiegészítése. Utóbbi azért volt elengedhetetlen, mert a felhasználói videók alapján egyértelmű volt, hogy több user is nehezen tudta megnyitni a dátumválasztót, hiszen az ahhoz tartozó piktogramnak nem az egész felülete volt kattintható.
A találati listaoldal, az úticél, valamint az akciós oldalak vizuális megjelenítése is olyan fejlesztési lehetőség volt, amitől a konverziós arány és a felhasználói elégedettség, az oldal könnyebb felhasználhatóságát reméltük.
A találati listaoldalon korábban a különböző járatok nem voltak megfelelően elkülönítve, valamint kattintás után sem kapott a felhasználó több részletet. Az úticél oldalakon a járatok szöveges linkként jelentek meg – amik ugyan SEO szempontból rendkívül hasznosak voltak, felhasználói szemszögből kevésbé volt inspiráló. Az akciós oldalaknál az akciók mértéke szintén kevéssé volt vizuálisan kiemelve.
A mobilos sebesség javítását pedig az említett, 44 százalékos mobilos felhasználói arány mellett elengedhetetlennek tartottuk.
Eredmények
A repjegy.hu fejlesztéseinek hatását 2016 szeptemberében és októberében vizsgáltuk, és 2015 ugyanezen időszakával hasonlítottuk össze.
A mobileszközökről származó bevétel 48,41 százalékkal nőtt az összehasonlított időszakokban. A mobileszközökről érkező felhasználók aránya majdnem duplájára nőtt 2015 és 2016 között, és – bár a konverziós arány valamelyest csökkent – a mobilos felhasználók összességében többet töltöttekköltöttek, mint ez előtt.
A találati oldal fejlesztése szintén sikerrel járt: átlagosan 8 százalékkal többen léptek tovább a találati oldalról a járatok részleteinek megtekintéséhez, mint a fejlesztések előtt.
A fejlesztések után a repjegy.hu találati oldala még átláthatóbb és könnyebben kezelhető lett:
Az akciók aloldal szintén fejlesztésen esett át. A korábbi oldalhoz képest a mostani aloldalon egyértelmű, hogy akciós ajánlatokról van szó:

Korábbi változat

Fejlesztés utáni változat
A mobilos sebesség javítása az együttműködés egyik prioritása volt. Bár a júniusi elemzés idején 98 pontot kapott az oldal a mobilos felhasználóbarátságra, a mobilos sebességre csak 59-et, míg az asztali gépi sebességre 67-et.
Az eszközölt javítások ilyen rövid idő alatt is lenyűgöző eredményt hoztak: a mobilos sebesség 69 pontra, míg az asztali sebesség egy igen tiszteletet parancsoló 89-re nőtt. Ez az oldal keresőoldali találatokon való elhelyezését is nagyban segíti.
Az oldal kereső-algoritmusának fejelesztése is megvalósult: a júliusi hiba – amelyben az ausztrál Sidney-be történő utazáshoz nem tudott a felhasználó jegyet keresni – már nem rekreálható.
Összegzés
A repjegy.hu oldalának fejlesztése remek példája volt annak, hogy egy egyébként is jól működő és konvertáló oldalon is lehet, a felhasználók visszajelzéseit figyelembe véve – olyan fejlesztéseket eszközölni, amik a felhasználói elégedettséget és a bevételt is növelni képesek.
A repjegy.hu oldalán az összbevétel 2016 októberében 2015 októberéhez képest asztali gépeken több, mint 28 százalékkal, mobileszközökről pedig több, mint 48 százalékkal nőtt; asztali gépeken a konverziós arány pedig 17,36 százalékkal. A találati oldal fejlesztésével átlagosan 8 százalékkal nőtt a vásárlói folyamatban továbblépők száma, az oldal sebessége mobilon pedig 10, asztali gépeken pedig 22 ponttal javult.