Otthon Depo
Az Otthon Depo webáruház funkcionalitásában megfelel az e-kereskedelmi gyakorlat követelményeinek. A diagnosztika során nem találkoztunk olyan jelenséggel, amely jelentősen rontaná a vásárlási élményt. Javaslatainkkal a felhasználói élmény további javítását céloztuk, amely hozzájárul a konverzió növeléséhez.
Keresés
A HotJar nevű diagnosztikai eszköz által készített hőtérképeken megfigyelhető, hogy az oldal legtöbbet használt területe a kereső, a felhasználók leginkább ezen keresztül jutnak el egy-egy termékhez.
A kereső működése technikailag megfelelő, azonban felhasználói szemmel nézve mégsem tökéletes. A találatok között sokszor nem releváns termékek is megjelennek, mert valamilyen módon tartalmazzák az adott keresőszót. Például: keresőszó: “ragasztó”, a találatok között pedig megjelenik olyan laminált padló, amelynek a leírásában szerepel, hogy “nem kell hozzá ragasztó”.
Megoldás:
Szükséges a kereső működésének átalakítása, a találatok relevancia szerinti rendezése. Vizsgálni kell a keresőszó kapcsolódását a termékhez, annak kategóriájához, az egész szavas egyezést a leírással, vagy a termék nevével. A keresőben szükséges megoldást kínálni az elütések problémájára is.
Előtte:
Utána:
Listaoldalak – raktárkészlet
A találati, illetve kategória oldalakon a termékkártyákon fel van tüntetve, hogy az adott termék elérhető-e raktárkészletről, azonban ez a jelzés nem volt mindig egyértelmű a felhasználónak. Ezt a feltételezést erősítette meg, hogy az ügyfélszolgálatra beérkező hívások egy jelentős része bizonyos termékek raktári elérhetősége iránti érdeklődés volt.
Megoldás:
A termékkártyákon nem csak grafikusan, de szövegesen is feltüntetésre került a raktári elérhetőség, így a felhasználó bizonyosságot szerezhet erről, és ennek megfelelően azonnal dönthet az adott cikk kosárba tételéről. A termékkártyák korábban 4 oszlopban jelentek meg, azonban ez a sűrűség nem adott lehetőséget a viszonylag sok információ kényelmes megjelenítésére. A termékkártyák listájának 3 oszlopba rendezésével nagyobb terület jut egy terméknek, így nő az áttekinthetőség, valamint a termékfotók méretét is volt lehetőség megnövelni.
Az új listaoldal:
Termékoldal
A hőtérképes elemzés tanúsága szerint a termékoldalon a felhasználók nagyobb része nem görget lejjebb, ahol pedig hasznos információk találhatók, úgy mint a szállítási díj kalkulátor. További apróbb kényelmetlenség volt, hogy az egérmutató nem jelöli megfelelően a termék fotója felett, hogy az adott fotó nagyítható. A kinagyított fotó becsukásához az X-et a felhasználók a fotó jobb felső sarkánál keresik, noha az a képernyő jobb felső sarkában van.
A termékoldal görgetési hőtérképe:
Megoldás:
Ezeknek az apróbb ergonómiai finomításokkal egy lépésben a termékoldal struktúrája oly módon változott, hogy az egy képernyőn elfér, így görgetés nélkül is megtalálhatók az oldalon a fontos információk.
Az új termékoldal:
Kosárba tétel
A termékkörre jellemző helyzet, hogy bizonyos anyagok esetén a darabszámnál fontosabb a felhasználási terület, felület mennyisége – például padlólap esetén hány m2-re elegendő az adott mennyiség.
Megoldás:
Azoknál a termékeknél, ahol ez releváns, a kívánt felhasználási mennyiséget átszámítjuk a kiszerelésre a kosárba tétel előtt, és ezt megfelelően jelezzük a felhasználónak, aki ennek tükrében választhat a végleges mennyiségről.
Kosár
A korábbi működésben a kosárban lévő termékek darabszámáról és az összértékéről kapott visszajelzést a felhasználó. Hiányzott azonban, hogy pontosan milyen szállítási költség várható, valamint nagyobb darabszámú kosár esetén a kosár tartalma nem volt egy lépésben áttekinthető.
Megoldás:
A viszonylag hosszú munkamenetekre, valamint a termékek mennyiségétől és összértékétől függő szállítási díjra való tekintettel ez a terület kiegészült, és mindig tartalmazza a pontos szállítási költséget is. Az egeret fölé mozgatva részletezőt is kapunk, valamint továbbléphetünk a kosárhoz.
Átvételi és fizetési módok
A telephelyi személyes átvétel esetén megszűnt a 300 Ft-os átvételi díj, valamint alacsonyabb szállítási díjat kalkulál a rendszer, amennyiben az ügyfél előre utalással vagy bankkártyával fizet. Ezek a változtatások szintén javíthatják a webáruház konverzióját.
A webáruház mérőszámainak változása
Az e-kereskedelmi mérőszámok a vizsgált időszakban jelentősen elmozdultak, azonban fontos megjegyezni, hogy a mért időszakban erősebb marketing tevékenységet végzett a cég, mint a bázisidőszakban. Ez összességében jelentősen megnövelte az oldal látogatottságát és forgalmát, de bizonyos mérőszámok gyenge visszaesést mutattak a marketing kampány nem teljes mértékben pontos szegmentálása miatt.
- Munkamenetek: a munkamenetek száma jelentősen, 55%-kal növekedett
- Tranzakciók: a tranzakciók számába 3,5%-os növekedés mutatható ki
- Átlagos kosárérték: az átlagos kosárérték 2,17%-kal nőtt meg
- Munkamenetek hossza: itt csökkenés figyelhető meg, az átlagosan 4 perc feletti érték kb. 3:30 percre változott
- Visszafordulás: a marketing kampány pontosabb célzását indokolja a visszafordulási arány 4%-os növekedése