Netrisk.hu

A Netrisk.hu Magyarország első, online biztosítási alkuszi szolgáltatást nyújtó honlapja, melynek létrehozója és üzemeltetője, a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. 1994-től nyújt hathatós segítséget ügyfeleinek a biztosítási piac minden területén. A Netrisk.hu online biztosítási portál lehetőséget kíván nyújtani, hogy a felhasználók biztosítási ügyeiket megbízhatóan, kényelmesen, és gazdaságosan intézhessék.

A BIG FISH és az Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. 2016. szeptemberében kezdett együttműködésbe annak érdekében, hogy a Netrisk.hu felhasználóit minél kényelmesebben és hatékonyabban tudják kiszolgálni. Az eredeti elemzés a Netrisk.hu 2016.05.30.-2016.08.28. közötti adatain alapult: az abból származó javaslatokat a Netrisk.hu a BIG FISH szakértőivel történő egyeztetés után 2016. októberében léptette életbe. A lenti esettanulmány az oldal 2016.11.01. – 2017.01.23. között mért adatain alapul.

Az elemzés

A szeptemberi elemzés alapvető tanulsága az volt, hogy a Netrisk.hu remekül alkalmas az online biztosítások rendkívül összetett folyamatainak és opcióinak bemutatására. Az oldal összességében jól átlátható, valamint az oldal beállításoknál érvényesülnek az adatvezérelt tervezés elvei: az oldal analitikai beállításai pontosak voltak, a Facebook-ról származó UTM tag-ek használata rendezett ahhoz, hogy megállapítható legyen, milyen posztok és hirdetések konvertálnak a legjobban.

A magas Utasbiztosítási konverziós arány, és a direkt elérés magas aránya azt sugallta, hogy a Netrisk márkaismertsége, és az online üzletkötéshez elengedhetetlen bizalom is megvan az oldal közönségében. Azonban az oldal elemzése közben egyértelművé vált, hogy a látogatók több, mint 30 százaléka sokadik látogatásra választ magának biztosítást: a BIG FISH ezért javasolta több felhasználói teszt elvégzését is azzal kapcsolatban, hogyan lehetne a biztosítással kapcsolatos döntéshozatalt még inkább megkönnyíteni.

Az oldalon a Facebook/Google belépés lehetővé tételét is javasoltuk, mivel a hőtérképes elemzésből egyértelművé vált, hogy a főoldal második legkeresettebb funkciója az elfelejtett jelszó cseréje. Ilyen funkció fejlesztése sajnos adatvédelmi szempontból nem volt lehetséges, de érdemes megjegyezni, hogy az elfelejtett jelszó cseréje funkció hibátlanul és megbízhatóan működik.

Ezen kívül említésre méltó az adatvédelmi és használhatósági szempontok szerint is tökéletes e-mailes hitelesítés regisztrációkor, jelszóemlékeztető kérésekor, valamint a biztosítási kötvény megküldése esetében. Hitelesítés ezen kívül is mindig működik a Személyes Menü használatával.

A kereső funkció hiánya szintén egy, későbbiekben átgondolható fejlesztési javaslatként merült fel.

Az elemzés legfontosabb javaslatai azonban az oldal sebességének növelését, a biztosítási vásárlás egyértelműbbé tételét, valamint az oldal dizájnjának frissítését célozták.

A fejlesztések

Előzmények

Az oldal sebességének növelése

A szeptemberi elemzés idején a főoldalon a mobil sebesség 74/100 pontot ért el, a kötelező biztosítás oldala hasonló pontszámot kapott, de ott a mobilos felhasználói élmény mindössze 76/100 pontot kapott, valamint az oldal a Google mobil-felhasználóbarát elveihez nem alkalmazkodott. Ez azért is veszélyes, mert amellett, hogy a Netrisk eleshet azoktól, akik akár előzetesen mobilon böngészik a biztosítási ajánlatokat, a Google organikus keresési algoritmusa alacsonyabb keresési megjelenéssel bünteti azokat az oldalakat, amelyek nem mobil felhasználó barátak. Lakásbiztosításnál a mobil sebesség csak 70, az Utasbiztosításnál pedig csak 65 pontot ért el a lehetséges 100-ból.

A tartalom szélességének optimalizálása mellett javasoltuk a megjelenítést gátló Javascript és CSS módosítását a hajtás feletti tartalomban, valamint a képek optimizálását.

A vásárlási folyamat egyértelműsítése

Az Autó- valamint Lakásbiztosítások vásárlása esetén nem volt egyértelmű, hogy a felhasználó hol tart a folyamatban: míg az Utasbiztosításnál a Netrisk.hu oldala jelölte, hogy még milyen lépések vannak hátra a biztosítás megvásárlásáig, ez a két másik biztosítás fajtánál nem valósult meg.

Az elemzés során több, kevesebbet kattintott, nem priorizált oldal hiányosságaira is fény derült. Ilyen volt például a Netrisk Agent oldala, amely bár felhívta a figyelmet az ügyfelek egyedi igényekre szabott kiszolgálására, ügyfelek erre az opcióra nem tudtak jelentkezni: az oldal csak a Netrisk leendő munkavállalóinak szólt.

A Netrisk Agent oldalára hiába kattintottak potenciális ügyfelek, a programba jelentkezni nem tudtak.

A Netrisk Agent oldalára hiába kattintottak potenciális ügyfelek, a programba jelentkezni nem tudtak.

 

Az oldal dizájnjának frissítése

A Netrisk.hu főoldala az elemzés idején már több, mint három éve alig változott. A BIG FISH ezért a dizájn frissítését is javasolta.

Az eredmények

Az oldal sebessége asztali eszközökről minden aloldalon nőtt a fejlesztések hatására: ugyanez a mobileszközös sebességről nem mondható el. Azonban az oldal a Google mobilbarát-tesztjének a fejlesztések hatására már megfelel.

A vásárlási folyamat tisztázására a Netrisk.hu az együttműködés keretében megvalósította a folyamatjelzők egységesítését, így most már az Autó- és Lakásbiztosítás vásárlásnál is egyértelműbb, hol járnak a vásárlók a folyamatban. Ezen folyamatoknak a mobilra optimalizált terveit jelenleg implementálják a Netrisknél, ezért ezeknél az oldalaknál további eredményjavulás várható: egyrészt kisebb lemorzsolódási arány mobileszközökön, és ezzel együtt konverziójavulás prognosztizálható.

A jelenlegi biztosítás-vásárlásnál a felhasználó útját jelzi az oldal.

A jelenlegi biztosítás-vásárlásnál a felhasználó útját jelzi az oldal.

A fejlesztések alatt több, kisebb fejlesztéssel is könnyítették a Netrisknél a felhasználók tájékozódását: például a Főoldalról a biztosítások gyűjtőoldalain a kalkulátor-gombok kattinthatóvá váltak, valamint az Utasbiztosítás kalkulátor oldaláról a szolgáltatásválasztó – ami többeknek összezavaró lehetett – szintén lekerült. Egyes hibás átirányításokat kiigazítottak, valamint az Agent oldalon immár cégek is jelentkezhetnek, ha részt akarnak venni a szolgáltatásban.

Az oldal dizájnjának a frissítése óvatosan történik: ez egy olyan oldal esetében, ami a visszatérő vásárlóit legalább annyira akarja kiszolgálni, mint az újakat, nem is lehetne másképp. Az új főoldalon az ikonok színeinek egységesítése a Google féle materiális dizájnt követi.

A netrisk.hu főoldala 2016 októberében.

A netrisk.hu főoldala 2016 októberében

 

A netrisk.hu jelenlegi főoldala

A netrisk.hu jelenlegi főoldala

Összegzés

Az oldal mobilos felhasználhatóságnak javulásával a Netrisk.hu lehetőséget adott arra, hogy az oldalát kénylemesen böngészhessék mobilról, így tájékozódva a döntés előtt. A jövőben ennek a fejlesztésnek a hatására a Google organikus keresési eredményei várhatóan még jobbak lesznek.

A mobilra optimalizáció, valamint az apróbb változtatások, a főbb biztosításkötési és vásárlási folyamat átláthatóbbá tétele úgy tűnik, már pár hónap elteltével hatással voltak a konverziós arányra: a november és január között mért számok több, mint 6 százalékkal voltak magasabbak a május és szeptember között mértekhez képest.