LifeStyleShop

A LifeStyleShop.hu webáruház női és férfi divatcipőkkel, sportcipőkkel, papucsokkal, táskákkal és kiegészítőkkel foglalkozik. Főbb márkái: Ipanema, Birkenstock, New Balance, Bugatti, Desigual, s.Oliver, Geox, Rieker. Fő céljuk, hogy a nagyobb márkákból nagy modell és méretválasztékot kínáljanak a vevőiknek és megkönnyítsék a vásárlást.

Összességében elmondható, hogy a LifeStyleShop funkcionalitásában megfelel az e-kereskedelmi gyakorlat követelményeinek. A fejlesztések főleg

  • a bevétel és a konverziós arány növekedését,
  • a jobb felhasználói élményt és
  • a gazdaságosabb üzemeltethetőséget

célozták.

 


 

Ajánlók elhelyezése

A termékajánlók szerves részét képezik egy webáruháznak, azonban fontos, hogy megfelelő helyre és tartalommal kerüljenek fel. A tesztek során kiderült, hogy a kosároldalon a termékajánlóban található termékekre kattintóknak egy jelentős része (38%) nem fejezi be a vásárlást. Emellett az ajánlókra kattintók csak egészen alacsony többlet bevételt generálnak.

Voltak azonban olyan oldalak, ahol indokolt volt termékajánló elhelyezése, lehetőséget adva így a látogatóknak a továbblépésre, termékek megtekintésére, kosárba helyezésére.

Megoldás:

Törlésre került a kosároldalon található termékajánló, valamint termékajánlót helyeztek el a 404-es, nem létező oldalról tájékoztató oldalon, így segítve a látogató visszatalálását. A kategóriaoldalakon elhelyezett termékajánlót is eltávolították, így erősebb figyelem vetül a termékek listájára.

A kosároldalon egy esetben maradt meg a termékajánló: amennyiben semmilyen termék nem volt a kosárban.

Eredmények: 

A checkout folyamat az alábbiak szerint javult (az adott lépésben lemorzsolódó felhasználók számait alapul véve):

  • A személyes adatok megadásánál 10%-kal
  • A szállítási adatok megadásánál 33%-kal
  • A számlázási adatok megadásánál 29%-kal
  • Valamint a tranzakciók száma is növekedett 1,5%-kal

 

Időzített árak

A korábbi működésben a kedvezmények beállítása hosszas manuális munkával volt csak megvalósítható. Emiatt a rövid időszakra kiterjedő, intenzív akciókra csak nagy erőforrás ráfordítással lehetett felkészülni.

Megoldás:

Az új funkció lényege, hogy bizonyos termékek előre beállítható módon egy adott időszakban kedvezménnyel érhetők el. A felhasználói felületen a látogató tájékozódhat a kedvezmény mértéke mellett arról is, hogy még mennyi idő van hátra a kedvezményes időszak végéig.

 

image06

 

Eredmények:

A látogatóra ösztönzőleg hat a kedvezmény lejártára vonatkozó információ, így 2015 és 2016 azonos időszakában ugyanarra az akciós időszakra kiemelkedő, 137%-kal nagyobb bevételt tudott produkálni a webáruház.

 

Ingyenes házhozszállítás kiemelése

A LifeStyleShop webáruházban bizonyos vásárlási érték felett a házhozszállítás ingyenes. A felhasználói felület ezt korábban nem megfelelő mértékben hangsúlyozta, noha ez az információ ösztönzőleg hathat a vásárlókra az értékhatár elérésére. A felhasználói tesztekből az is kiderült, hogy sok felhasználó próbál rákattintani erre a feliratra.

Megoldás:

Ennek támogatására az oldalak tetején egy kattintható, erősen kontrasztos dobozban került ez az információ kiemelésre. A dobozra kattintva az érdeklődő a szállítási feltételek leírásához jut.

image10

 

Oldalon töltött idő

A vásárlók oldalon töltött idejének növelését két szándék vezérelte: az egyik a felhasználói élmény növelése, a másik pedig az az alapvetés, hogy minél több ideig nézelődik egy-egy felhasználó az oldalon, annál valószínűbb, hogy vásárolni fog.

Megoldás:

Ennek elősegítésére az oldal tetején található vízszintes navigációs menü “ragadós” lett, így az oldalon lejjebb görgetve sem tűnik el, lehetőségünk adódik új termékkategóriákra könnyedén átugrani.
image07

Eredmények:

A márkaoldalakon, illetve a keresési találatok oldalán töltött idő 4, illetve 6 százalékkal nőtt.

 


 

Az oldal sebessége

Az oldal sebességének növelésében nagy szerepet játszott a szerveroldali technológia frissítése. Ez 30-40%-os gyorsulást eredményezett, amely nem csak a felhasználói élmény javítása szempontjából fontos eredmény, hanem segít abban is, hogy a Google találati listáján jobb helyezést érhessen el az oldal, ezáltal növekedjenek az organikus forrásból érkező látogatások.

 

Közösségi média elérés

Az OpenGraph integrációt megvalósították: a normál HTML adatok mellett lehetőség van az OpenGraph adatok megadására a “szöveges” és landing oldalakon, és automatikus generálásukra a termék és terméklista oldalakon. Ezzel a Lifestyleshop befolyásolni tudja, hogyan jelennek meg a termékei és a szöveges tartalmai például Facebook-on megosztáskor.

Eredmények:

Bár előző évhez képest a Facebookról érkező munkamenetek száma csökkent, az onnan érkező új munkamenetek száma több, mint 2%-kal nőtt, ami azt jelzi, hogy a posztok több új felhasználót érnek el. Ezen kívül a közösségi médiából származó munkamenetek konverziós aránya is nőtt, több, mint 30 százalékot. Ennek oka feltételezhetően a Facebook posztok jobb megjelenése.

 

Visszáru űrlap

Korábban a megvásárolt árucikkek visszaküldésére nem volt semmilyen automatizált megoldás, csak az ügyfélszolgálattal egyeztetve volt erre lehetőség. A felhasználói tesztek is megerősítették valamilyen erre vonatkozó megoldás szükségességét.

Megoldás:

A webáruházba egy visszáru űrlap került beépítésre.

 

image03

 

Eredmény:

A felhasználói élmény javulását fogja eredményezni mind az online, mind az offline térben, hogy a visszáru űrlapot a honlapba építették. Ez valószínűleg hosszútávon az webáruház költségeit is csökkenteni fogja, mivel kevesebb élő munkát igénylő ügyfél támogatásra lesz szükség.

 


 

A webáruház mérőszámainak változása

A legfontosabb e-kereskedelmi mérőszámok az alábbiak szerint változtak a mért időszakban az előző év azonos időszakához képest:

  • Kosárérték: a kosárérték 4,8%-kal nőtt
  • Konverziós arány: a konverziós arány minden eszközön nőtt, azonban bizonyos fejlesztések hosszabb távon fejtik ki a hatásukat, ezért itt további növekedésre lehet számítani
  • Munkamenetek száma: a munkamenetek száma összességében 8%-ot csökkent, azonban jelentősen, 47%-kal javult a mobil látogatottság