jegy.hu

Az 1995 óta működő InterTicket Magyarország piacvezető cége a jegyértékesítési rendszerek üzemeltetésében a kultúra területén. A cég országos hálózatán a hazai színházak, koncerthelyszínek, fesztiválok mintegy 50.000 rendezvényének teljes jegykészlete érhető el évente.

Az InterTicket és a BIG FISH júliusban kezdte meg együttműködését azért, hogy a jegy.hu felületét a felhasználók számára a lehető legjobban optimalizáljuk. A jegy.hu-t évek óta örömmel használja több szézezezer felhasználó ahhoz, hogy kulturális élményeit gyarapítsa. Az elemzés során  azonban kiderült, hogy egy jól működő oldalt is érdemes időről időre frissíteni, hogy minél felhasználóbarátabb legyen. A fejlesztések eredményeit aztán szeptemberben és októberben vizsgáltuk, a jegy.hu előző évi adataival összehasonlítva.

Az elemzés

Az elemzés Google Analytics adatok és hőtérképek felhasználása alapján készült, és kitért többek között a keresőfelület újragondolására, a menük átstrukturálására, a listaoldalak újradizájnolására. Az InterTicket csapatával történő közös munka során azonban a következő fókuszpontokban állapodtunk meg:

  • Az organikus elérés növelése
  • A szűrő átgondolása
  • A termékoldalak újradizájnolása
  • A vásárlási (checkout) folyamat egyszerűsítése

A fejlesztések

A fenti célok érdekében az oldalhoz webhelytérképet adtunk, majd – szintén az organikus elérés és a felhasználói élmény növelése érdekében – az oldal sebességét is fejlesztettük többek között az oldal cache-elésével, a Javascript és CSS minimalizálásával.

A másik nagy fejlesztési terület a szűrő volt, amit egyrészt vizuálisan jobban elkülönítettünk az ajánlatoktól a könnyebb használhatóság érdekében, másrészt levettük az olyan kevéssé használt, de figyelemelterelő funkciókat, mint például a Facebook like gomb.

A termékoldal újradizájnolása a sebesség gyorsítása mellett a legtöbb erőforrást vette igénybe. Az eredeti termékoldalakon sok üres tér volt, és az előadások időpontjait is lehetett volna jobban hangsúlyozni.

A vásárlási folyamat egyszerűsítésének a lényege az volt, hogy a felhasználó minél gyorsabban és egyszerűbben be tudja fejezni a kosárba tett jegy(ek) megvásárlását. A hőtérképekből egyértelmű volt, hogy a kosároldal eredeti verziója túl hosszú volt, így annak rövidítése a kevéssé használt funkciók (pl. hírlevél sáv) levétele által megoldható, valamint a fizetési és szállítási módok egyszerűsítése is elvégezhető (az alternatív, kevéssé használt módok kisebb hangsúlyozásával).

Az eredeti kosároldal hőtérképe

Az eredeti kosároldal hőtérképe

Eredmények

Az organikus elérés növelése lassú folyamat, de összehasonlítva a 2016-os szeptember-októberi eredményeket 2015-tel, robbanásszerű növekedést látunk: az organikus keresésekből érkező munkamenetek száma közel 50 százalékkal nőtt, és az innen érkező tranzakciók száma több, mint 9 000 százalékkal nőtt. Ehhez az oldal sebességének növekedése nagy valószínűséggel hozzájárul: míg a júliusi elemzés idején 4,69 másodperc volt az oldalbetöltés átlagos ideje, ez a fejlesztéseket követően szeptemberre minden oldalon körülbelül 30 százalékkal csökkent.

A szűrő vizuális elkülönítésével lehetővé tették, hogy többen keressenek, és így többen kerüljenek be a vásárlói funnel-be – összehasonlítva a 2016 nyári adatokkal, átlagosan 22 százalékkal több munkamenet ért el egy-egy termékoldalra, azaz a felhasználók, úgy tűnik, valóban könnyebben tájékozódnak a szűrő átstrukturálása után.

A termékoldal újradizájnolása során a lényeg az események és dátumaik erőteljesebb hangsúlyozása volt. A termékoldal fejlesztésével kapcsolatban a fő mérőszám a konverziós arány volt, ami – bár egyértelműen több fejlesztés, márkaépítés és marketingkampánynak köszönhetően is – az előző évhez képest asztali gépeken több, mint 14 százalékot nőttek.

A korábbi termékoldal

A korábbi termékoldal

 

Az átalakított termékoldal

Az átalakított termékoldal

A vásárlási folyamat egyszerűsítése abból az alapvetésből indult ki, hogy a kosárba tett jegyeket minél gyorsabban és kényelmesebben tudják megvásárolni a felhasználók. A felhasználók viselkedését elemezve kiderült, hogy a legtöbben az OTP rendszerén keresztül történő bankkártyás fizetést választják, ezért a többi vásárlási módot egy link mögé rakták. Így a kosároldal hosszát jelentősen rövidíteni tudta a jegy.hu.

Az eredeti kosár oldal

Az átalakított fizetési mód megjelenítés

A 2016 nyári adatokkal összehasonlítva a fejlesztések után, ősszel, átlagosan 4 százalékkal többen léptek tovább a vevőadatok megadásához, így a kosároldali fejlesztés sikeresnek tekinthető.

Összegzés

2015-höz képest összesen 18,9 százalékkal nőtt a bevétel a jegy.hu oldalán. Ez különösen szép eredmény egy olyan szaturált és érett piacon, mint az online jegyértékesítés.

A bevétel legkiugróbban a mobilos felhasználóknál nőtt – 67,35 százalékkal költenek többet mobilon ma, mint 2015-ben az oldalon mobileszközről. Tekintve, hogy a legtöbb felhasználó, illetve online platform küzd a mobilos felhasználók fizetéshez szoktatásához, ez nagyon jó eredmény.

A fejlesztések hatására az oldal sebessége 30 százalékkal nőtt, a kosároldalról pedig 4 százalékkal nőtt a továbblépők aránya.