JátékNet.hu webáruház

A JátékNet.hu 10 éve alakult családi vállalkozásként, 2 házaspár ötletéből, mára az ország legnagyobb játék webáruházává vált. A webshop havonta átlagosan ~200.000 egyedi látogatót szolgál ki, a napi csomagszám a szezonális időszakban a ~4.000 db-ot is eléri.

A JátékNet.hu webáruház az alapvető e-kereskedelmi  gyakorlatban megkövetelt funkcionalitásnak és elvárásoknak teljes mértékben megfelel, több ponton túl is teljesíti azokat.

Egyértelmű mérési hiányosságot, a vásárlási élményt drasztikusan rontó működést az elemzés nem tapasztaltunk, a javaslataink két területre összpontosítanak:

  • apróbb finomítások, amelyek a felhasználói élmény további növelését, kényelmesebb használatot eredményeznek
  • plusz értékesítési és konverziónövelési megoldások, amelyek implementálásával a felhasználók további vásárlásra ösztönözhetők, ezáltal az értékesítési volumen és tranzakciószám tovább növelhető

 

Felhasználói élmény

Mobilos használhatóság

A mobilos használatósággal kapcsolatos észlelt problémák 2016. márciusában drasztikusan lecsökkentek, amikor a webshop mobilra optimalizált változata elkészült, ezt a Goole Search Console vonatkozó riportja is alátámasztja:

JátékNet - mobilos használhatóság

A továbbra is előforduló hibák két esetre tipizálhatók:

  • “A tartalom szélesebb a képernyőnél”
  • “A kattintható elemek túl közel vannak egymáshoz”

Az ellenőrzés során kiderült, hogy a hibák jellemzően a korábban létrehozott, és továbbra is elérhető kampányoldalak esetén jelentkeznek.

Megoldás:

A korábban létrehozott és már nem aktuális kampány oldalak inaktiválásával, valamint a még élő kampány oldalak tartalmának mobil eszközökre optimalizálásával a fennmaradó hibák is kiküszöbölhetőek voltak.

Konverzió és értékesítési teljesítmény

Kereső

Követendő példaként érdemes kiemelni, hogy a kulcsszavas kereső már gépelés közben ajánl keresési kifejezést és konkrét terméket is, ez a megoldás hatékonyan segíti a látogatókat. A tipikus elgépelésekre, illetve helytelenül írt angol kifejezésekre a kereső intelligens találatokat ad, tehát a felhasználói hibák nagy részét automatikusan javítja és segít a keresett termékek megtalálásában.

JátékNet kereső


 

Navigáció

A főmenüben mind kategóriára, mind márkára, mind mesehősre lehet listázni a termékeket, amely így a tipikus vásárlói megközelítéseket lefedi, a böngészést megkönnyíti.

Apróbb probléma volt, hogy ahhoz, hogy az akciós termékek kilistázhatóak legyenek, a főmenü Akciók pontjában a lenyíló rétegben a “Minden akciós termék” gombra kellett kattintani, azonban ahogy az egérrel efelé közelítettünk, a rétegben megjelenő termék kerete magát a gombot letakarta.

Korábban:

JátékNet akciók

Megoldás:

JátékNet akciók


 

Belépés, regisztráció

A belépés képernyő felépítése átlátható, egyértelmű.
A regisztrációs űrlap csak a szükséges adatokat kéri be, az ÁSZF és hírlevél opciók kezelése a jogszabályoknak megfelelő.

Hiányosság volt, hogy a Facebook és Google belépés opció csak a belépés képernyőn jelent meg, a regisztrációnál nem – így ha valaki tudatosan azonnal a regisztráció menüpontra kattintott, nem is találkozott azzal a lehetőséggel, hogy ezekkel a fiókokkal is be tud lépni.

A belépés során nem volt “belépve maradok” opció.

Megoldás:

A Facebook és Google belépés opciókat a belépés mellett a regisztrációs oldalon is célszerű elérhetővé tenni. A belépés során hasznos a “belépve maradok” opciót megjeleníteni, ami alapértelmezés szerint be is van kapcsolva. Így a belépett és később visszatérő felhasználók könnyebben azonosíthatók, követhetők és célzottabban újra elérhetők.

Eredmények:

A funkció bevezetése után a teszt időszakban a “Belépve maradok” opciót a felhasználók 32%-a aktiválta.


Kosár elhagyás visszahívó levél

A “belépve maradok” opcióra alapozva kialakítható egy visszahívó kampány, amely emlékezteti a vásárlókat, ha a kosárba helyeztek termékeket, de a vásárlást mégsem fejezték be.

A kiküldött levélben célszerű az adott termék(ek) képének, megnevezésének és árának feltüntetése, hogy vizuálisan is ösztönzőbb legyen. Amennyiben az adott termék értékelése pozitív, úgy a termék mellett a pontszámot, illetve egy szöveges értékelést is célszerű lehet megjeleníteni. A levélben a kosárba visszavezető linket érdemes úgy kialakítani, hogy arra kattintva közvetlenül a webshop kosarába érkezzen a felhasználó, anélkül hogy be kelljen jelentkeznie, azért hogy a vásárlást a lehető legkönnyebben, a legkisebb lemorzsolódási lehetőséggel be tudja fejezni.

Fentieken felül szükséges minden, a levélben szereplő linket megfelelő követőparaméterekkel ellátni, hogy egyértelműen kimutatható és elemezhető legyen ezen levelek forgalomterelő hatása.

Eredmények:

A teszt időszakban az elhagyott kosárral kapcsolatban kiküldött levelek 42%-os megnyitási arányt, 16,7%-os átkattintási arányt és több mint 200 sikeres vásárlási tranzakciót eredményeztek.


 

Szülinapi klub

Az elemzés idején a webshopban regisztrált felhasználó a gyermek születésnapja előtt 4 héttel kapott egy üdvözlő e-mailt (amennyiben megadhat a születésnapját), amely egy 500 Ft-os kupont tartalmazott. A szülinapi klub értesítő leveleinek konverziós aránya a 2016-os év első felében 3,4% volt (a kiállított és ebből beváltott kuponok száma alapján).

Javaslat:

A levél nem tartalmazott konkrét termékeket, célszerűnek tartjuk néhány terméket figyelemfelkeltésként már a levélben is elhelyezni.

Az egyszeri levélküldés helyett érdemes legalább még egy alkalommal (pl. két héttel a születésnap előtt) újabb levelet küldeni, ha az előző levél hatására nem vásárolt a felhasználó.

A felajánlott kedvezményt ilyen esetben érdemes több féle opcióval kipróbálni:

  • fix összegű kedvezmény különböző értékben
  • %-os kedvezmény különböző értékben
  • ajándék termék
  • ajándék party kellékek
  • ingyenes szállítás kedvezmény

A fent javasolt opciók hatását számszerűen pl. A/B teszteléssel lehet kimérni és a leghatékonyabb kombinációt így tényadatok alapján lehet kiválasztani.

Fentieken felül szükséges minden, a levélben szereplő linket megfelelő követőparaméterekkel ellátni, hogy egyértelműen kimutatható és elemezhető legyen ezen levelek forgalomterelő hatása.

Eredmények:

Az újratervezett Szülinapi klub értesítőre az előző év azonos időszakához képest 47%-kal többen iratkoztak fel az újonnan regisztráló felhasználók közül.


 


 

KPI változások

Összességében a JátékNet webshop e-kereskedelmi mutatószámai az alábbiak szerint változtak az előző év azonos időszakához képest:

  • E-kereskedelmi konverziós arány: 4%-os növekedés
  • Átlagos kosár érték: 5%-os csökkenés
  • Tranzakciók száma: 26%-os növekedés