iSTYLE
Az iSTYLE webáruház funkcionalitásában megfelel az e-kereskedelmi gyakorlat követelményeinek, a vásárlási élményt azonban néhány megjelenéssel, működéssel kapcsolatos elem kedvezőtlenül befolyásolta.
Oldalbetöltés sebessége
Az oldal betöltési sebesség jelentősen befolyásolja a felhasználói élményt, és hatással van a keresőoldalakon elérhető helyezésre is. A Google PageSpeed Insights alkalmazásával az oldal sebessége mérhető, és javítási javaslatokat is kapunk. A nem használt modulok törlésével, valamint a Google front-endre vonatkozó javaslatainak alkalmazásával átlagosan 13%-os javulást sikerült elérni az iSTYLE webáruháza esetén.
Google PageSpeed Insights értékelések:
- Asztali megjelenés: 9 pontról 54 pontra (100 pontból)
- Mobil megjelenés: 29 pontról 53 pontra (100 pontból)
Az elért eredmények mellett célszerűnek tartjuk ezeket a mutatókat további optimalizációval 75-80 pontig növelni.
A kereső működése
A webáruház keresőjében komolyabb hibának minősül, ha egy keresőszóra nem kap találatot a felhasználó, annak ellenére, hogy elérhető ilyen nevű termék. Kényelmetlenség volt továbbá, hogy egy eredménytelen keresés után a felhasználónak vissza kellett navigálnia a keresőhöz, amely plusz kattintásokat és időt jelent.
Korábban:
Megoldás:
A “nincs találat” oldalon megjelenik a keresősáv, így könnyedén indíthat a felhasználó új keresést egy másik kifejezéssel.
Vásárlási folyamat
A korábbi működésben a vizuális megjelenés nem támogatta kellő mértékben a felhasználót, nehezebb volt megtalálni a továbblépéshez szükséges gombot, követni a folyamatot.
Megoldás:
Az űrlapot célszerű úgy megtervezni, hogy a felhasználó minél kisebb fáradsággal tudja azt kitölteni. Ehhez járul hozzá a mezők megfelelő elrendezése, súgószövegek elhelyezése, a kötelező mezők jelölése, valamint a továbblépéshez szükséges gomb kiemelése. Megszűnt a fax mező, illetve könnyebben használhatóvá vált a születési dátum választó.
A termékoldalak elérhetősége
A diagnosztika során hőtérkép készül a kritikusan fontos oldalakról, amely segít megérteni a felhasználói viselkedést, így lehetőséget adva a további finomhangolásokra. A hőtérképes vizsgálat alapján kiderült, hogy a felhasználók olyan helyen igyekeznek a termékkártyákra kattintani, ahol azok nem kattinthatók – korábban a termékkártyákon csak a kép volt kattintható.
Megoldás:
A termékkártya teljes területe kattinthatóvá vált, így kényelmesebbé téve a felhasználó számára a navigációt.
Termékek listájának rendezése
A termékek a listájában növelhető a konverziós arány, ha azokat a termékeket vesszük előre, amelyek készleten is vannak, így nagyobb eséllyel érkezik rájuk rendelés.
Megoldás:
A termékek közötti szűrés, rendezés kiegészítésre került a “készleten lévők elöl” jelölőnégyzettel.
Bankkártyás fizetési módok elnevezése
A bankkártyás fizetésnél különösen fontos a felhasználói bizalom elnyerése, megtartása, hiszen érzékeny adatokat kell majd kiadnia a fizetési folyamatban. Ebben az esetben nem szerencsés a “külső oldal” megnevezés.
Megoldás:
A bizalom megszerzését segíthetjük a fizetési módok kiválasztásánál a szolgáltatók nevének feltüntetésével, valamint a fizetési mód néhány mondatos leírásával.
A webáruház mérőszámainak változása
Az iSTYLE webáruházának legfőbb mérőszámai a bázis időszakhoz képest a visszamérés időszakában jelentősen javultak:
- Betöltési sebesség: Az oldalak átlagosan 13%-kal töltöttek be gyorsabban a módosításokat követően
- Munkamenetek: A munkamenetek hossza átlagosan 23%-kal nőtt
- Visszafordulás: A látogatók közül 25%-kal kevesebben hagyták el az oldalt további lapok megnyitása nélkül