Extreme Digital
Az Extreme Digital webáruháza a felhasználók alapvető igényeinek megfelelő; jól használható és jó szolgáltatásokkal rendelkezik.
A forgalom és a felhasználói bázis méretét tekintve minden látszólag apró módosítás kimutatható eredményt jelent, szükséges folyamatos fejlesztésekkel lekövetni a felhasználói igényeket. Az Extreme Digital van olyan piaci pozícióban, hogy kreatív és előre mutató megoldásokkal új felhasználói igényeket teremthessen a piacon.
Az elemzés során több területet megvizsgáltunk:
- az oldalak kiszolgálásának sebességére ható technológiai megoldásokat
- a felhasználó élmény szempontjából fontos felületeket, folyamatokat és funkciókat
- a kereskedelmi eredmény további növelése szempontjából fontos, kiaknázható lehetőségeket
Az elemzés eredményeinek közös kiértékelése után a következő fejlesztési célokat határoztuk meg:
- a fejléc, valamint a kategóriarendszer megjelenítésének átalakítása a felhasználói élmény javítása érdekében
- további termékajánló megoldások kidolgozása és elhelyezése a webshop különböző pontjain
Fejléc
A fejléc átalakításának egyik fókuszpontja a felhasználói profilhoz kapcsolódó funkciók megjelenítése volt. A főoldal tetején található opciók nagyon kicsik voltak mind mobilon, mind asztali felbontáson nézve. Önmagában a „személy” ikon használata kevésnek bizonyult, érdemesnek tartottuk megjeleníteni a „Bejelentkezés” feliratot is. További érv, amely a szöveges megjelenítés mellett szólt, hogy korábban csak a „személy” ikon színe jelezte, ha be volt jelentkezve a felhasználó (szürke helyett sárgára váltott).

Korábbi fejléc

Módosított fejléc
Termékkategóriák megjelenítése
A webshop információs architekturáját követve a látogatók a kulcsszavas keresőbe beírt konkrét kifejezések használata mellett a termékkategória rendszer menüjén keresztül tudják elérni a teljes termékkínálatot. A korábbi változat szerint ez a menü a kategóriák tisztán szöveges megjelenítése volt. Érdemesnek tartottuk kipróbálni az asztali verziónál a kategóriákhoz rendelt, előre kiválasztott fotó megjelenítését a főmenüben a kategóriák színesítéséhez. Ez az esztétikai szempontokon kívül segítené a navigációt, lehetőséget adna bizonyos, akár újonnan bevezetett temrékkategóriák kiemelésére – illetve szükség esetén kifejezetten kereskedelmi promóciós felületként is felhasználható lenne.

Termékkategória megjelenítés ajánlóval
Eredmények
A fejléc és a kategória megjelenítés változtatásának hatásait többek között a felhasználók visszajelzései alapján is kiértékeltük. A kérdőívre érkezett válaszok alapján a látogatók 68%-a adott 6-7 pontot (7-es skálán) arra a kérdésre, hogy mennyire könnyen találja meg a kívánt kategóriákat és termékeket az oldalon, a válaszadók 22%-a adott 5 pontos értéket erre a megoldásra.
A módosított ikonok, felhasználói belépés és személyes menü kapcsán feltett kérdésre a látogatók 72%-a értékelte 6-7 pontra a funkció könnyű használhatóságát.
Termékajánlók
A webshop elemzése kapcsán több olyan pontot azonosítottunk, ahol megfelelő termékajánló elhelyezésével továbbsegíthetjük a látogatót a böngészésben, csökkenthetjük a kilépési arányt. Azokon a pontokon, ahol a felhasználó valamilyen hibába ütközik, nem a várt eredményt kapja (például olyan keresési kifejezést ad meg, amire nincs termék találat, vagy egy hibás linken keresztül nem létező oldalra érkezik), célszerű úgy kialakítani a megjelenített tartalmat, hogy a látogató ne érezze úgy hogy zsákutcába jutott, könnyen legyen lehetősége tovább böngészni és megtalálni amit eredetileg szeretett volna.
Az ilyen esetekben az Extreme Digital webshopban személyre szabott termék ajánlatokat helyeztünk el.

Korábbi hibaoldal ajánló nélkül

Újtatervezett hibaoldal ajánlóval
Eredmények
A termékajánlók hatékonyságának eredménye a fejlesztések hatására a következőképpen változott: az ajánlórendszer korábban kb. 1%-ban járult hozzá a termékértékesítésekhez, ez az arány kb. 1,7%-ra növekedett, az ajánlórendszerben megjelenített termékek értékesítési volumene pedig kb. 43%-kal növekedett.