Butlers webáruház

A Butlers Magyarországon 2008 óta segíti szebbé tenni az otthonokat.

„Büszkék vagyunk rá, hogy 8 éve, a koncepció indulásakor a piacon elsőkét tudtunk a lakberendezési szegmensben újat, különlegeset hozni a vásárlók részére. Mai napig legfontosabb célunk, hogy üzleteinkben és a webshopban is maradandó vásárlói élményt nyújtsunk az érdeklődőknek, amelyet nemcsak egyedi és színes termékkínálatunk, hanem szakképzett munkatársaink is garantálnak!”

A Butlers és a BIG FISH 2016. októberében kezdett együttműködni annak érdekében, hogy a Butlers a vásárlóit online minél kényelmesebben és hatékonyabban tudja kiszolgálni. Október végén és november elején a lakberendezési – és ajándéktárgyakkal foglalkozó cég több olyan online fejlesztést is élesített, ami a Butlers e-kereskedelmi konverziós arányának, és online elérésének növelését tűzte ki célul.

Az oldal sebessége

A BIG FISH és a Butlers közös döntése volt, hogy az oldal betöltési sebességének növelését priorizálják – két okból is:

  • Az oldal betöltési sebessége és a Butlers.hu organikus keresésekben történő megjelenése között összefüggés van – a Google és egyéb keresőmotorok priorizálják azokat az oldalakat, amik gyorsabbak. Az organikus elérés növekedése azonban csak később fog látható eredményeket hozni.
  • A mobileszközön böngészők 40 százaléka elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercen belül nem tölt be. Magyarországon a mobilon több, mint 2 millió ember vásárol, így ennek a piacnak az igényeit muszáj figyelembe venni.

Az oldalbetöltési idő csökkentésének sikerét mutatja, hogy a novemberi mérési időszakban – szeptemberrel összehasonlítva – az oldalon töltött idő minden eszközön növekedett. A legnagyobb mértékű növekedést mobilon tapasztaltuk: több, mint 42 százalékkal töltöttek több időt a mobilos felhasználók az oldalon a betöltési sebességet lassító scriptek eltávolítása után.

A navigáció újragondolása

A közös fejlesztések előtt a Butlers fejléce fekete alapú volt. Míg az akció és kereső gombokat a hőtérképek alapján a felhasználók könnyen megtalálták és sűrűn használták, az “Üzleteink” gombot kevesen kattintották – pedig a Google Analytics adatai alapján az egyik legtöbbet látogatott oldal volt.

A BIG FISH javaslatai alapján a fejléc egy világosabb alapszínt kapott, ami több információt tartalmaz, mégis átláthatóbb, mint korábban volt, valamint az “Üzleteink” gomb megfelelően elkülönül.

A novemberi időszakban (a fejléc átalakítása október 27-én élesedett), az “Üzleteink” aloldal a leglátogatottabb aloldal lett, a korábbi 5. leglátogatottabb helyett. Ez bizonyítja, hogy az üzletek aloldal elérése valóban egyszerűsödött a felhasználók számára.

A fejléc mellett a termékcsoportok oldalainak navigációja is változott.

Korábban a felhasználóknak legördülő menüből kellett kiválasztaniuk, hogyan szeretnék a termékeket megtekinteni:

A jelenlegi megoldás sokkal felhasználóbaráttabban és átláthatóbban teszi lehetővé a termékek megtekintését:

A checkout folyamat optimizálása

Az elemzésünk során kiderült, hogy azok közül, akik terméket helyeznek a kosárba, csak 13,7 százalék fejezi be a vásárlást. Ennek az aránynak a javulása érdekében több fejlesztést is megvalósítottunk:

A terméket törlő gombokat kevésbé hangsúlyossá tettük:

A korábbi változat

A jelenlegi verzióban a törlés – bár egyértelmű – kevésbé figyelemfelkeltő:

Az átalakított változat

 

 

 

 

A hőtérképes elemzések során egyértelművé vált, hogy a kosár oldal túl hosszú, ezért különböző funkciók összevonásával jelentősen csökkentettük azt. Például korábban a személyes átvételhez kapcsolódó opciók a következőképp jelentek meg:

Jelenleg pedig így néz ki a személyes átvételhez kapcsolódó lehetőségek felsorolása:

A kosár oldalon most már egyértelmű, hogy a vásárló melyik lépésnél jár: számozással, illetve vizuális elválasztással jelöljük, hogy a szállítási és fizetési módokból, illetve a személyes adatok megadásának folyamatában hol jár a felhasználó.

A kosár oldal optimizálása látványos eredményeket hozott: a szeptemberi és novemberi konverziós arányt összehasonlítva a növekedés több, mint 77 százalék. (Ebben természetesen a karácsonyi szezonalitás is szerepet játszott.)

Eredmények

Bár a Butlers fejlesztési eredményeinek elemzésekor a szezonalitás hatását (a novemberi eladásokat már jelentősen befolyásolja karácsony közelsége) nem zárhatjuk ki, az oldal sebességének növelése, a navigáció és a checkout folyamat újragondolása mindenképp remek eredményekhez segítette az oldalt:

  • Az összbevétel minden eszközön több, mint 200 százalékkal nőtttableten pedig több, mint 400 százalékot.
  • A konverziós arány összesen több, mint 77 százalékot nőtt szeptemberhez képest.
  • Az átlagos kosárérték 12 százalékkal, az átlagos munkamenet hossza pedig 32 százalékkal nőtt. A felhasználók több időt töltenek az oldalon, és többet is vásárolnak.