Bortársaság

A Bortársaság 1993-ban kezdte néhány kistermelő borával, de a lényeg most is ugyanaz: jó borok és hiteles borászoktól. Több, mint 700 bor, 80 párlat, 20 offline és egy online borbolt, na meg a Borsuli!

A BIG FISH és a Bortársaság 2016. májusában indította el átfogó elemzését a bortarsasag.hu weboldalon. Ennek fő célja az volt, hogy a mindenki által kedvelt oldalt és webshopot még szerethetőbbé tegye, továbbá hogy olyan A/B tesztelési lehetőségeket javasoljon, amelyek az oldal konverziós arányát, illetve a kosárértéket, – és mennyiséget növelhetik.

A BIG FISH elemzése két fontos fejlesztési területet jelölt ki: a mobilra optimalizálást és a vásárlási folyamat elegánsabbá tételét.

Reszponzivitás

A mobil oldal 2016. júniusi élesítése előtt a munkamenetek átlagosan 25 százaléka mobileszközről történt. A fejlesztés célja így az volt, hogy a bortarsasag.hu-ra mobileszközzel látogatók is szép felületen és könnyedén vásárolhassanak jó borokat.

A közel 300 órányi fejlesztés sikeres volt, hiszen sikerült növelni a mobilos vásárlások arányát. A 2015. és 2016. szeptemberi adatokat összehasonlítva láttuk, hogy a mobil-és táblagépekről érkező forgalom konverziós aránya több, mint 14 százalékot nőtt.

A mobilra optimalizált oldal fejlesztéséből az offline vásárlók is profitálhattak, hiszen könnyebben tájékozódhattak az általuk keresett termékekről, amit utána megvehettek az offline borboltokban.

A vásárlási folyamat fejlesztése

A BIG FISH analízise rávilágított arra is, hogy a vásárlási folyamat egyszerűsítésével megkönnyíthetjük az online vásárlók dolgát. A fejlesztés során nem hoztunk azonnali döntéseket, hanem A/B teszteléssel döntöttük el, mely megoldásokat kedvelik jobban a felhasználók.

A kosárba helyezés volt az első lépés, amit teszteltünk. Korábban egy termék kosárba helyezése után 4-5 másodperccel jelent meg egy pop-up ablak, ami nem a fizetésre buzdított, hanem a további vásárlásra:

A tesztek során olyan módszert próbáltunk ki, ami egyrészt jelzi, hogy milyen termék került a kosárba, valamint lehetővé teszi az azonnali fizetést is.

A kosároldal másik nagy fejlesztése a checkout folyamaton belüli lemorzsolódás csökkentése volt. A folyamat elhagyását valószínűleg az is okozta, hogy a vásárlók nem látták, hány lépés van még hátra.

Az oldal elkészült “B” verziója már mutatta a következő lépéseket, így a felhasználók láthatták, a vásárlásuk még körülbelül mennyi időt fog igénybe venni.

Az AB teszt rendkívül sikeres volt, ezért a kosároldali fejlesztéseket kiterjesztettük a látogatók 100 százalékára.

A fejlesztéssel az oldal sebessége is nagyban gyorsult: a jelenlegi termékoldalak mobilon 58/100, asztali gépeken pedig 74/100 pontot értek el a Google mérései szerint.