A projekt célja
A Mastercard és a BIG FISH 2016-ban átfogó programot indított, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése.
A magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel együttműködve konverzióoptimalizálásra és a felhasználói élmény fokozására vonatkozó elemzéssel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítünk abban, hogy az egyes piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek.
A programban való részvétel a piac kiválasztott résztvevői számára díjmentes.
Mit kapnak a programban résztvevő partnerek?
A résztvevő partnerek a projekt első szakaszában egy átfogó elemzést, szakértői vizsgálatot és az eredmények alapján összeállított javaslatcsomagot kapnak.
Az elemzés során szakértői elemzéssel kiemelten vizsgáljuk a résztvevő szolgáltatók alábbi területeit (az adott partner profiljának megfelelően):
- keresés és navigáció,
- listák és termékoldalak,
- vásárlás szempontjából fontos/hasznos információk kommunikációja,
- checkout folyamat,
- online fizetési lehetőségek,
- rendelés után követés
További átfogó elemzés során vizsgáljuk a szolgáltató megjelenését
- esztétika és
- felhasználói élmény
szempontok szerint.
Az elemzés kiegészítéseként elvégezzük a szolgáltatók analitikai rendszereinek auditálását (pl. Google Analytics).
Az elemzés és az auditálás eredményeképpen minden esetben egy összefoglaló anyag készül, amely tartalmazza
- a szolgáltatónál/kereskedőnél található pozitív példák, követendő megoldások kiemelését,
- a feltárt problémás területek meghatározását,
- a problémákra megoldási, fejlesztési javaslatok megfogalmazását,
- az után követésre alkalmas mikrokonverziós pontok meghatározását
A szolgáltatások egyedi jellemzői alapján, valamint olyan esetekben, ahol egy problémával kapcsolatban egyértelmű szakértői állásfoglalás nem alakítható ki, további méréseket és ezek eredményein alapuló elemzéseket javaslunk (pl. hőtérképes elemzés, A/B tesztelés).
A megfelelő mennyiségű információ összegyűjtése után a kapott eredményekkel kiegészítjük az összefoglaló javaslat csomagot.
Mit kérünk a programban résztvevő partnerektől?
A sikeres együttműködés érdekében a kiválasztott partnerektől azt kérjük, hogy
- a programban vegyen részt,az elemzés elkészítéséhez szükséges információkkal segítse a munkát,
- a javaslatcsomagban megfogalmazott fejlesztéseket a tőle reálisan elvárható volumenben valósítsa meg
- járuljon hozzá a programmal kapcsolatos kommunikációs anyagokban való megjelenítéséhez
A javaslatcsomagban megfogalmazott fejlesztések kivitelezéséhez a Mastercard és a BIG FISH anyagi támogatást biztosít.
Mi lesz az eredmény?
A megvalósított fejlesztések kiértékelése során újra megvizsgáljuk azokat a pontokat, amelyeket a javaslat csomagban korábban kiemeltünk. Ehhez újabb szakértői elemzést végzünk, valamint a korábban meghatározott mikrokonverziós pontok mért adatait használjuk fel.
Az így kapott eredményekből minden résztvevő esetén egyedi esettanulmányt készítünk.
Az összesített eredmény
Az egyes esettanulmányok eredményeit összesítve információs anyagok készülnek a leggyakoribb hibákból, illetve legjobb gyakorlatokból (“best practice-ek”), az alábbi tematika szerint:
- checkout folyamat
- logisztikai megoldások a vásárlók számára
- user interface és user experience
- fizetési módok
- kommunikáció
- határon átnyúló kereskedelem egyediségei