A projekt célja

A Mastercard és a BIG FISH 2016-ban átfogó programot indított, amelynek célja az online vásárlási élmény fejlesztése.

A magyar e-kereskedelmi piac kiemelt szereplőivel együttműködve konverzióoptimalizálásra és a felhasználói élmény fokozására vonatkozó elemzéssel, fejlesztési javaslatcsomagok elkészítésével, valamint a fejlesztési programok koordinációjával segítünk abban, hogy az egyes piaci szereplők eredményesebbek, felhasználóik pedig elégedettebbek lehessenek.

A programban való részvétel a piac kiválasztott résztvevői számára díjmentes.


Mit kapnak a programban résztvevő partnerek?

A résztvevő partnerek a projekt első szakaszában egy átfogó elemzést, szakértői vizsgálatot és az eredmények alapján összeállított javaslatcsomagot kapnak.

Az elemzés során szakértői elemzéssel kiemelten vizsgáljuk a résztvevő szolgáltatók alábbi területeit (az adott partner profiljának megfelelően):

masterpass-logo

  • keresés és navigáció,
  • listák és termékoldalak,
  • vásárlás szempontjából fontos/hasznos információk kommunikációja,
  • checkout folyamat,
  • online fizetési lehetőségek,
  • rendelés után követés

További átfogó elemzés során vizsgáljuk a szolgáltató megjelenését

  • esztétika és
  • felhasználói élmény

szempontok szerint.


Az elemzés kiegészítéseként elvégezzük a szolgáltatók analitikai rendszereinek auditálását (pl. Google Analytics).

Az elemzés és az auditálás eredményeképpen minden esetben egy összefoglaló anyag készül, amely tartalmazza

  • a szolgáltatónál/kereskedőnél található pozitív példák, követendő megoldások kiemelését,
  • a feltárt problémás területek meghatározását,
  • a problémákra megoldási, fejlesztési javaslatok megfogalmazását,
  • az után követésre alkalmas mikrokonverziós pontok meghatározását

A szolgáltatások egyedi jellemzői alapján, valamint olyan esetekben, ahol egy problémával kapcsolatban egyértelmű szakértői állásfoglalás nem alakítható ki, további méréseket és ezek eredményein alapuló elemzéseket javaslunk (pl. hőtérképes elemzés, A/B tesztelés).

A megfelelő mennyiségű információ összegyűjtése után a kapott eredményekkel kiegészítjük az összefoglaló javaslat csomagot.


 

Mit kérünk a programban résztvevő partnerektől?

A sikeres együttműködés érdekében a kiválasztott partnerektől azt kérjük, hogy

  • a programban vegyen részt,az elemzés elkészítéséhez szükséges információkkal segítse a munkát,
  • a javaslatcsomagban megfogalmazott fejlesztéseket a tőle reálisan elvárható volumenben valósítsa meg
  • járuljon hozzá a programmal kapcsolatos kommunikációs anyagokban való megjelenítéséhez

A javaslatcsomagban megfogalmazott fejlesztések kivitelezéséhez a Mastercard és a BIG FISH anyagi támogatást biztosít.

Mi lesz az eredmény?

A megvalósított fejlesztések kiértékelése során újra megvizsgáljuk azokat a pontokat, amelyeket a javaslat csomagban korábban kiemeltünk. Ehhez újabb szakértői elemzést végzünk, valamint a korábban meghatározott mikrokonverziós pontok mért adatait használjuk fel.

Az így kapott eredményekből minden résztvevő esetén egyedi esettanulmányt készítünk.

Az összesített eredmény

Az egyes esettanulmányok eredményeit összesítve információs anyagok készülnek a leggyakoribb hibákból, illetve legjobb gyakorlatokból (“best practice-ek”), az alábbi tematika szerint:

  • checkout folyamat
  • logisztikai megoldások a vásárlók számára
  • user interface és user experience
  • fizetési módok
  • kommunikáció
  • határon átnyúló kereskedelem egyediségei